ABD Başkanı Donald Trump, İsviçre’deki ABD-İran zirvesi sırasında İran’a yönelik sert tehditlerde bulundu. Trump, Hürmüz Boğazı ve olası bir anlaşma çıkmazı hakkında konuştu.
ABD Başkanı Donald Trump, İsviçre’nin Lucerne kentinde devam eden ABD-İran zirvesi sürerken İran’a yönelik sert açıklamalarda bulundu. Trump’ın tehditleri, zirvenin atmosferini olumsuz etkiledi.
Trump, Hürmüz Boğazı’nın güvenliği konusuna değinerek, ABD’nin bu bölgede rol alabileceğini ve petrol geçişlerinin önemli bir kısmını kontrol edebileceğini belirtti. Gerekirse Hürmüz Boğazı’nın kontrolünü ele geçirebileceklerini ifade etti.
ABD Başkanı, İran ile yapılacak bir anlaşmanın olmaması durumunda Tahran yönetimini sert bir dille uyardı. Trump, anlaşma sağlanamazsa İran’ın uluslararası geçişlerden pay talep edeceğini ve bu durumun ülkenin varlığını tehdit edebileceğini söyledi. Konuşmasında, “Anlaşma yapmazlarsa, geçiş ücretleri toplayacağız. Onu kapatırsın ve bir ülken kalmaz. Ülkenize geri dönmeyi bile başaramazsınız.” ifadelerini kullandı.
Bu açıklamalar, ABD ve İran arasındaki hassas müzakereler sürerken uluslararası kamuoyunda dikkatle takip ediliyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]