ABD ve İran, Pakistan’ın arabuluculuğunda varılan mutabakat sonrası kritik teknik görüşmeleri İsviçre’de yapacak. Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif de heyete başkanlık edecek.
ABD ve İran, Pakistan aracılığıyla varılan mutabakat sonrası teknik düzeydeki görüşmelerini 21 Haziran’da İsviçre’nin Bürgenstock kasabasında gerçekleştirecek. Görüşmelere arabulucu sıfatıyla Pakistan ve Katar’dan da temsilciler katılacak.
Pakistan Dışişleri Bakanlığı, görüşmelerin İslamabad Mutabakatı’nın imzalanmasının ardından planlandığını duyurdu. İran, mutabakatın uygulanması ve İsrail’in Lübnan’a yönelik saldırılarının durdurulması konularını ele almak üzere bir heyetin İsviçre’ye hareket ettiğini daha önce bildirmişti.
Pakistan Başbakanlık Ofisinden bir yetkili, İsviçre’deki teknik görüşmelerde ülkesini Başbakan Şahbaz Şerif’in temsil edeceğini belirtti. Pakistan İçişleri Bakanı Muhsin Nakvi de İran-ABD müzakereleri için Tahran’daki temaslarının ardından İsviçre’ye hareket etti.
İran ve ABD, Pakistan’ın arabuluculuğunda 14 Haziran’da savaşın durdurulması ve sorunların görüşmelerle çözülmesini öngören 14 maddelik bir mutabakata varmıştı. İslamabad Mutabakatı olarak adlandırılan belge, 18 Haziran’da İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ve ABD Başkanı Donald Trump tarafından dijital ortamda imzalandı.
Mutabakat, Lübnan dahil savaşın sona erdirilmesi, Hürmüz Boğazı’nın açılması ve ABD’nin İran’a uyguladığı deniz ablukasının kaldırılması gibi maddeleri içeriyor. Tarafların, nihai anlaşma için İran’ın nükleer programı ve yaptırımların kaldırılması gibi konularda 60 günlük müzakere sürecine başlaması bekleniyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]