Türkiye’nin Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Londra İklim Eylem Haftası kapsamında İngiltere’ye gerçekleştirdiği ziyarette Türk medyasının sorularını yanıtladı. Kurum, Hürmüz Boğazı’nda yaşanan gerilim ile fosil yakıtlara bağımlılığın dünya çapında ortaya çıkan sonuçlarına dikkat çekerek, yenilenebilir enerji kaynaklarının ve enerji bağımsızlığının önemini vurguladı. Türkiye’nin COP31 Başkanlığı’nın, yenilenebilir enerji ve nükleer yatırımlar konusunda önemli…
Türkiye’nin Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Londra İklim Eylem Haftası kapsamında İngiltere’ye gerçekleştirdiği ziyarette Türk medyasının sorularını yanıtladı. Kurum, Hürmüz Boğazı’nda yaşanan gerilim ile fosil yakıtlara bağımlılığın dünya çapında ortaya çıkan sonuçlarına dikkat çekerek, yenilenebilir enerji kaynaklarının ve enerji bağımsızlığının önemini vurguladı. Türkiye’nin COP31 Başkanlığı’nın, yenilenebilir enerji ve nükleer yatırımlar konusunda önemli bir adım olduğunu belirtti.
Bakan Kurum, Türkiye’nin enerji alanındaki hedeflerine ilişkin çalışmalarının Enerji Bakanlığı ile işbirliği içinde yürütüldüğünü ve yakın zamanda iddialı hedeflerin açıklanacağını ifade etti. Cumhurbaşkanı’nın belirlediği 2053 Net Sıfır Emisyon hedefine ulaşmak için gerekli adımların atılacağını söyleyen Kurum, Türkiye’nin yenilenebilir enerji alanında önemli yatırımlara sahip olduğunu ve bu alandaki iddialarının artarak devam edeceğini aktardı.
ABD’nin iklim krizine karşı tutumunun önemli olduğunu vurgulayan Kurum, bu sürecin sadece hükümetlerin değil, özel sektörün, üreticilerin ve tüketicilerin de katkı sağlaması gereken bir dönüşüm olduğunu belirtti. Amerikan Ticaret Odası’nın COP31 Başkanlığına destek verdiğini ve değişimin kaçınılmaz olduğunu ifade etti.
Kurum, Türkiye’nin İngiltere’den atık ithalatı konusunda net bir duruş sergilediğini, geri dönüşümden elde edilen hammaddelerin üretim süreçlerinde kullanıldığını ancak çöp alımı yapılmadığını vurguladı. Türkiye’nin geri dönüşüm oranını arttırmayı hedeflediğini belirten Kurum, döngüsel ekonomiye geçiş için çalışmaların sürdüğünü açıkladı.
COP31 Eylem Gündemi’nde yer alan konulara değinen Kurum, “Sıfır Atık ve Metan Azaltımı” hedefine odaklanarak atık miktarını azaltma hedeflerini paylaştı. Türkiye’nin çevre konularında attığı adımları ve hedeflerini anlatan Kurum, COP’un bir eylem platformu olduğunu ve somut sonuçlara odaklanılması gerektiğini belirtti.
Son olarak, Türkiye’nin deprem sonrası bölgede yürüttüğü inşa çalışmalarının “Dirençli Şehirler” başlığı altında önemli bir örnek teşkil ettiğini söyleyen Kurum, enerji verimliliği, temiz enerji kullanımı ve sürdürülebilir şehirler konularında çalışmaların devam edeceğini ifade etti. Türkiye’nin gelecek vizyonunda çevreye duyarlı politikaların merkezde olacağını vurgulayan Kurum, COP31 sürecinde eylemlerin hayata geçirilmesinin önemine dikkat çekti.
Reklam & İşbirliği: [email protected]